Alla inlägg under mars 2009

Av Maria - 2 mars 2009 01:45

Nej nu har jag bestämt mig ( nästan iaf ).

Jag ska börja träna. Min kondition är inget jag gärna pratar om, för jag har ingen. Det är bedrövligt. Jag har väl aldrig varit den där supertränade sportnörden som åkte på tävlingar här och där. Men för några år sen skuttade jag runt som en kanin och skrattade. Nu flåsar jag bara jag går upp för en liten backe. Fy skäms på mig.

Jag är ju förfan 16 år ! Jag borde vara i mitt livs topform , speciellt då jag avstår från alkohol. Men nejdå..

Kanske ska sluta äta så mycket godis, det kan jag ju ta som steg ett.

Jag är verkligen sockerberoende. Så fort vi inte har nåt sött att äta skriker jag på mamma att hon minsann får åka och handla. När jag själv är med så slinker det alltid ner något gott i korgen. Men nu får jag ge mig..


Varje kväll, åtminstone nästan varje kväll så gör jag någon form av träningsövning. Det kan vara sit-ups, armhävningar eller benrullningar. Allt för att komma i form. Men det förbättrar ju inte min kondition.

Jag funderar på att be pappas chef att komma hit med sin skoter, och göra ett längdskid-spår uppe i skogen åt mig.

Det vore ju perfekt.

Vemdalen så åkte jag , min morbrors sambo Carina och min kusin Erik ( som förövrigt är 10 och har bättre kondition än mig -.- ) ungefär en halv mil på längdskidor. Visst var jag en bit före, och visst var det mestadels uppför. Men jag var ju nästan halvdöd efter det.

Ett sånt ryck varje dag vore ju nåt.. Men då skulle man väl vara stel som en pinne.

Men jag tänkte att imorgon, eller idag rättare sagt så är jag ledig från skolan, och både mamma och pappa är på sina jobb. Då kunde jag ju sätta på lite musik här hemma och träna i vardagsrummet, typ styrka. Sen kan jag gå ut och åka längdskidor. Det kommer gå åt helvete, men alla andra är i skolan.. hoppas jag, så det är ingen som kommer sitta och glo på mig. Förutom våra gamla grannar, men jag tror inte dom bryr sig så mycket om dom ser mig ramla. Kanske skrattar lite gott, men det är ju bara bra. Då har jag ju trots smärtan gjort en bra sak för dom.


Aja , än är det inte dags. För nu ska jag alldeles strax sova istället.

Sista lediga dagen imorgon , stor SUUUCK !


Peace & Love <3 / M. 

Av Maria - 1 mars 2009 22:36

Ibland liksom.. så tänker jag inte alls :)




.. Jag tänker inte alls väldigt ofta ?


I'm stupid.

Av Maria - 1 mars 2009 22:06

Gaaah , jag blir så jävla irriterad på nåt vis !

Jag skyndade mig som fan häromkvällen att beställa biljetter till Färjestads kvartsfinal hemma. Jajamen, fick rätt så bra platser reserverade. Men sen när Frida äntligen fick ur sig svaret på om hon skulle med eller inte, så blev det nej ! Hon kunde ju ha sagt det liite tidigare, Elin eller någon annan kunde inte heller följa med. Och nu är det försent att hämta ut dom. Nu har någon annan lycklig liten jävel fått mina biljetter istället.

Själv får jag sitta hemma i soffan och glo tillsammans med surgubben , d.v.s pappa ! Suck -.-


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 1 mars 2009 21:42

Varför ska allt vara så komplicerat ?

Såg på en film igårkväll , rocksystrar hette den. Ganska så bra. Men det som oroade mig efter att ha sett den, var att jag kommer att bli den tråkiga kärringen som bara bär beigt. Sjukt.. Jag vill inte bli sån.

Jag vill vara Suzette som bär rosa, har trassligt hår och tajta jeans. Nja kanske inte riktigt, men hon släpper loss och vågar vara sig själv.

Det vågar inte jag. jag är nog egentligen en såndär rockbrud, det är bara att den personen aldrig kommer ut.

Fast på samma gång vet jag inte om jag skulle trivas som en sån person.

men jag trivs inte som jag är nu heller så shit the same..


Peace & Love <3 / M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6 7 8
9 10 11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21 22
23 24
25
26 27 28 29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards