Alla inlägg under juni 2008

Av Maria - 28 juni 2008 00:39

Ni kanske inte är så sugna på att höra om min barndom. Men jag tog mig en funderare när jag stod i duschen nyss.. Är det inte bättre att vara annorlunda istället för att vara som alla andra ?


När jag var liten ville de flesta flickor vara prinsessor , jag ville helst åka traktor och leka på bilmattan , då och då slank det inbarbi-tider då man satt fastkletad på golvet och stirrade på dessa dockor - som alla såg likadana ut. Vem vet ? Det kanske kan ha någonting med likadan/annorlunda filosofin att göra. Jag har inte annorlunda klädstil , jag sätter på mig sånt som jag tycker om . Jag skiter fullkomligt om det inte är det nyaste modet att ha en cardigan och stuprör. Medans andra följer modet slaviskt .


Folk undviker mig på msn verkar det som , de blir inte alls lika pratglada efter några konversationer som i den försa. Kanske beror på att jag verkar helt ointressant, vilkert jag nu kan bekräfta att det är helt fel . Jag får bara inte fram det jag vill ha sagt på msn , jag kan inte visa min personlighet på en dataskärm. Helt jävla omöjligt. Jag är inte världens lyckligaste  , som nog många andra inte heller är . Jag vågar oftast inte stå upp för den jag själv är , utan följer snirkligt och snorkligt med i de krokar mina kompisar går i . Förutom festandet förstås. Jag är inget partysessa , något som kanske också verkar tråkigt. Men tänk , jag njuter av det , jag behöver inte alkohol för att ha kul , att skylla på att det är gott att dricka kanske man inte håller med om dagen efter. Jag kanske inte verkar så annorlunda , men att lära känna en person innan man dömer den är väldigt viktigt. Jag kan verka tråkig och ointressant , men lär känna den riktiga jag och du får se en helt ny sida. Den riktiga jag är glad , rolig och lite små-busig . Låt andra känna dig för den du är och våga stå upp för dig själv - var inte en fegis , som jag.



Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 21 juni 2008 19:13

Jag har aldrig tittat på fotboll så mkt som detta år . EM har intresserat mig onormalt mycket , jag har t.o.m köpt Sverige-tröja och blåa foppatofflor med ett fotbolls-märke på .. Inte alls mycket till skillnad mot andra blågula suportrar. Men mkt för mig. Jag har följt Sverige varenda dag och fått lite favorit-spelare , däribland Anders Svensson, men också Fredrik Ljungberg och inte att förglömma , Zlatan. Jag har varit mäkta imponerad utav allt de åstadkommit och hela tiden tänkt tankar som t.ex " De där är inte liite vältränade nej , titta vilken bollkontroll " o.s.v Jag har skrikit när det blivit mål , både för Sverige och motståndarna.. Men i onsdags , jag har nog inte varit så besviken på länge , hur f*n spelade dom !? De rent ut sagt GAV ryssarna bollen for free och var helt ur spelet redan från början. Jag vet att alla har sina åsikter , men så även jag. Om jag hade fått gett lilla Lasse ett råd innan de spelade mot Spanien, så hade det varit att han skulle genast fråga Zlatan redan efter första "kraschen" hur det gick med knät , om han kände av någon smärta skulle han ha bytt uts mot Marcus Allbäck direkt , eftersom den kommande matchen mot Tyskland var mycket viktigare. Då kanske Zlatan orkat köra fullt ut i onsdags med ett smärtfritt knä istället. Men så långt tänkte inte Lagerbäck. Och den där s.k superelvan , jomen tjena , den funkade i de andra matcherna men mot Ryssland gick det rakt åt helvete..  Så här skulle min super elva sett ut :


Andreas Isaksson    (Vid Byte : Rami Shaaban )

Mikael Nilsson         (Vid Byte : Petter Hansson )

Olof Mellberg          (Vid Byte : Andreas Granqvist )

Fredrik Stoor          (Vid Byte : Mikael Dorsin )

Daniel Majstorovic´(Vid Byte : Petter Hansson)

Anders Svensson     (Vid Byte : Tobias Linderoth )

Fredrik Ljungberg    (Vid Byte : Kim Källström )

Sebastian Larsson    (Vid Byte : Daniel Andersson )

Zlatan Ibrahimovic´ (Vid  Byte : Markus Rosenberg )

Henrik Larsson         (Vid  Byte : Johan Elmander )

Marcus Allbäck         (Vid Byte : Markus Rosenberg )


Lite förvånande namn vid byten kanske ? Men jag tycker att alla borde få chansen , det är väl egentligen ingen spelare i ett landslag som är dålig. Däremot finns det spelare som är lite bättre än andra. Vem vet ? Om Mellberg verkligen hade bytts ut mot t.ex granqvist , kanske han har haft energin och kraften att peta in ett mål ? Men det är lite väl sent att tänka på nu..


Förresten det där med att Ryssland vann p.g.a sina unga och vältränade spelare , har ingenting med saken att göra tycker jag.. Är det inte bättre i det svenska laget där det finns en blandat kompott inom åldern , så länge man har kraften , viljan , tekniken och glädjen att spela tycker jag att man ska låta gubbarna spela . Sebastian Larsson , yngste i laget , hur ofta är han på plan ? Inte alls lika ofta som den äldste Henrik Larsson som är en av Sveriges bästa spelare.. Sug på den du !

Av Maria - 4 juni 2008 16:26

Förra veckan kom beskedet som jag har väntat på - Björn Gustafsson orkar inte mer.

Och jag förstår honom . Efter varje framträdande tvingas han fly med vakter runt om sig , han tar på sig alldeles för mycket själv , och det blir inte bättre av att hormonstinna kärringar springer och skriker efter honom. Nej , låt stackaren vara. Jag tycker att Björn är väldigt rolig och ja.. Men jag beundrar honom på håll iaf . Det ska nog fler börja med innan han går in i väggen på riktigt.


Hoppas ni har det bra i värmen !


Peace & Love <3 / M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards