Alla inlägg under juli 2008

Av Maria - 15 juli 2008 21:12

Yes .. Då var det fixat. Har fått boende inför gymnasie-starten hos ett par ( mormors kompisar typ x) ). Men det gör mig inget, jag får ett eget rum med tillhörande badrum och det ligger typ 4 km från skolan vid en liten tjärn. Så jag tror det kommer passa mig bra (:


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 8 juli 2008 00:59
http://youtube.com/watch?v=NGiC5oYfvtI

Tack vare en kvinna vid namnet Camilla från Örebro , troligtvis iaf. Lyckades tillslut morbror få tag i tre mycket eftertraktade biljetter.  Ståplats-biljetter till Bruce Springsteen konserten på Ullevi fredag den 4:e juli.


Vi kom till Göteborg vid 15,00-16,00 tiden och kollade in varuhus och annat. Vid 19,30 var vi inne på arenan. De flesta stod fortfarande utanför. Det hade just precis slutat duggregna. Jag var förväntansfull , mycket förväntansfull. Under mina 15 år har jag faktiskt aldrig besökt en festival eller konsert , jo , om man räknar med att jag kollade på pistvakt och markolioo i tio-års åldern. Men inget mer än det. ca 20 minuter efter kl.8 på kvällen började tekniker som skulle sköta ljud , ljus och liknande klättra upp i stegar. En applåd för varje person. Instrumenten hade också börjats checkas. Klockan närmade sig 21,00 och mina nerver vad på helspänn. Vi stod ungefär 20-30 meter från scenen och jag hörde jublet stiga högre och högre. Jag såg honom på scen , han inledde med att fråga " Huer måer nie Göeteborg ? " på lite halvskramlig svenska. Sen drog han igång , tog de första tonerna till Born in the U.S.A och publiken var som galna.



Jag kommer aldrig att glömma den här kvällen. Bruce är en sån artist som det är svårt att INTE tycka om. Han får publiken att känna samhörighet och lycka som ingen annan. Han kör allsång och låter fans dra i byxorna , man kan ju säga att det var tur att han hade ett rejält skärp. Han tar sig tid att skriva autografer , ta kort , vinka , ge intervjuer. Han sjöng till en liten pojke som såg ut att vara i 4-års åldern. Tänk vilken start på livet. Få Bruce Springsteen att sjunga rakt in i ens ögon. Springsteen är folkkär , det märkte man på slutet . Han didikerade en låt till den nyss avlidne bandmedlemmen i The E-Street Band och skrek ut " VI ÄLSKAR ER " till ullevi-publikens jubel inte mindre än två gånger. Ja Bruce , jag tror att fans säger detsamma om dig VI ÄLSKAR DIG BRUCE !   - Kolla in länken däruppe och känn samhörigheten mellan publik och artist.


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 6 juli 2008 01:20

För ett par dagar sen tänkte jag för mig själv .. " Marcus tar hem det här, även fast han inte har kört med andra samtidigt förut så är det han som är den bästa föraren "



Och där ser man .. Jag satt i Höljes från tidig morgon idag och frös hela dagen . Ända tills finalen. Marcus Grönholm gjorde det ! Han deltar för första gången och lägger ner all sin kraft på det och tar hem vinsten !

Hansen, Jernberg , Sur-Eklund och resten av gänget kunde se sig besegrade och det var jag otroligt glad över . Så Marcus , jag förstår att du inte läser det här men jag vill bara säga ett hjärtligt stort grattis till mannen med ett av de största motorsinnena i världen :)


Peace & Love <3 / M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards