Alla inlägg under december 2008

Av Maria - 25 december 2008 18:34
http://www.youtube.com/watch?v=gB7-_bbdN0I&feature=related

Då var 2008 nästan över. Jag var påväg att skriva " över för den här gången ", men 2008 lär ju knappast komma igen.

Och nu sitter jag här och lyssnar på musik , när jag plötsligt kom att tänka över vad jag har åstadkommit under detta år och vad som har varit extra speciellt.

Så för er som är intresserade (  vilket innbär ingen troligtvis ) kommer här

MIN LISTA ÖVER 2008 !


- Januari , Den årliga skidsemestern i Sälen med morbrors familj :)


- Februari , Svenska rallyt. Så jävla roligt ! :D


- Juni , besök i 2 länder på några dagar. Oslo först med hela 9:an och sedan Tyskland med tyska-gruppen :) Riktigt roligt !


- Juni , skolavslutning i 9:an , och så var man av med dom ;)


- Juli , Sköna Göteborg och Bruce Springsteen på Ullevi ! :D


- Augusti , en av de nervösaste dagarna i mitt liv , nya skolstarten på gymnasiet. Allt gick bra och jag har träffat helt underbara människor !


- Augusti , första hockeymatchen sedd live ! Wihooo ! FBK - Helsingfors IK


- Oktober , Björn Gustafsson , Soran Ismail , Måns Möller , Öss Nûjen och Stephen Simmonds alla samlade på samma scen i Aula Magna i Karlstad ! :D


- December , julafton och jag fyllde 16 år. Snart väntar övningskörning ! :)


Det där var ju bara en del av allt jag gått igenom 2008. Det bästa helt enkelt. Eller okej , en del av det bästa. Finns ju en hel del minnen onämda , t.ex en hel drös med hockeymatcher , kompisbesök , och jag har lärt mig att en människa kan vara helt underbar även fast dom inte tror på det som andra gör.




Så nu återstår det väl bara att säga tack till alla för allt och hoppas att DU får ett riktigt gôtt 2009 ! Hejsvejs gnus å gnejs :)


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 13 december 2008 20:34

Tänk om man kunde ha ett sånt där jävla USB-minne inpluggat i hjärnan. Bara att ta ut och radera all skit som fastnat och lägga in nytt och fräscht material. Men nej, det går ju inte.


Tänk om ingen tittade snett på andra för deras sätt att gå, klä sig , sminka sig eller bete sig som person. Jag säger inte att det inte finns gränser för hur hemsk man får se ut innan nån får ge dömande blickar. Men de där blickarna är värre än man tror.


Tänk om alla kunde hålla löften som de ger till någon annan. Om man kunde lita på varandra och slippa riskera en massa saker så fort man sa något. Men alltid är det någon som tycker att det är väldigt roligt att sprida en massa rykten , och där står personen och blir ut-tittad inför alla. Bara för några falska rykten.


Tänk om allt bara kunde vara bra för en dag, slippa bekymra sig för att någon ska bli sur, irriterad eller bara hata en av någon anledning.


Nu har jag blandat ihop en massa tankar jag har, och jag tror inte det blev ett så bra resultat. Men att skriva är som att plocka ur USB-minnet och radera skiten, åtminstone för en stund.


Peace & Love <3 / M.

The Police - Message in a bottle

http://www.youtube.com/watch?v=FuRYoz5jRW8

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards