Alla inlägg under augusti 2008

Av Maria - 31 augusti 2008 20:43

Jag har funderat på om det där uttrycket " lika barn leka bäst " stämmer eller inte.. Och jag har inte riktigt kommit överens med med mig själv.

Man ser många par som uttrycket stämmer in på , Angelina Jolie & Brad Pitt , David & Victoria Beckham och Tom Cruise & Katie Holmes. Men även fast de alla är inom samma bransch , har samma intressen och så vidare så verkar det bara funka för de som verkligen tror på uttrycket.


Jolie/Pitt : Verkar vara ett superbra par som älskar barn och tar hand om dem också !


Beckham : Verkar vara ett mellanbra par som har kantats av David's otrorhetsskandaler m.m Men de verkar ändå trivas tillsammans.


Cruise / Holmes : Hm.. Till en början var de så söta tillsammans , men nytagna bilder på dem tillsammans visar obalans. Katie ser trött och utmärglad ut , medans Tom ser hur glad som helst ut . Vissa säger att han styr över henne med järnhand, vissa säger annat.. Vad ska man tro ?


Jag tror så här att lika barn leker inte alltid bäst , det kan nog vara skönt med någon som inte är en spegelbild av sig själv , men om man känner att det verkligen funkar , så visst :) Då har du haft tur :)


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 31 augusti 2008 00:06

Jag har kommit på mig själv med att vara ständigt rädd. Oftast iallafall.

Oroad för att bli offer eller utsatt för något . Man läser så mycket skit så man blir helt förstörd. Farorna kommer bara närmare och närmare staden man bor i , och tillslut är dom där. Vare sig man vill eller inte. Det är hemskt hur dagens läge ser ut . Och jag vågar inte ens tänka på framtiden.


Det är inte bara personer som skadas , utan även djur . Helt oskyldiga små djur. Och i stort sett allt är människans fel , vissa jävlar tjuvjagar , de borde spärras in. Vi avger så mycket gifter att djuren inte kan leva snart , läste nyss en artikel om 9  isbjörnar vars isblock de bodde på hade smält och nu hade de 60 mil till närmsta säkerhet. Hemskt ! Vi borde få upp ögonen och göra någonting nu !


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 23 augusti 2008 23:46

Han är helt fantastisk !

Kolla bara på dansen , helt crazy !

Dan Balan , som är/var sångare i Ozone som kom med "hiten" Dragosta Din Tei för ett par år sen har också gjort framgång själv , som artisten Crazy Loop .. Och här kommer låten och videon.

Och Dan's utseende är ju ett stort plus :)


Crazy Loop - Mm Ma Ma     

  http://www.youtube.com/watch?v=8qTFqnDpuvE


Titta och njut ! :D


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 23 augusti 2008 21:56

Jag läste förut om att det finns ett fotoföretag som erbjuder sig att retuschera skolbilder. Sjukt.. Det är väl egentligen inte så konstigt att barn ( tonåringar speciellt ) känner sig tvungna att vara prydliga och snygga.

Det är ju nästan bättre att gå fram till dem direkt och säga " du duger inte som du är , kom med här så ska vi göra om dig helt så att det inte ser ut som ditt riktiga jag "


- Helt sjukt !


Peace & Love <3 / M. 

Av Maria - 20 augusti 2008 16:28

Jaha , om 1 ½ åker bussen till Karlstad. Och imorgon börjar jag gymnasiet.

Ush :| Så himla nervös ! Fasar t.o.m för att sätta mig på bussen..

Jag vet inte vad man gör på ett upprop , tänk om man måste berätta om sig själv eller något annat hemskt !

Kan någon berätta för mig vad man gör ? Snälla ?


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 18 augusti 2008 21:05

Jag satt på helspänn 13:45 idag och väntade på att få se Susanna Kallur springa. När hon ställde sig i startblocken satt jag och skakade nervöst. Ett par sekunder senare skrek jag rakt ut istället.

Där låg hon, på huvudet efter första häcken. Det värsta som kunde hända.


Min teori om varför hon rasade är att hon ville så gärna gå till final efter alla misslyckanden och skador. Nu kände hon inga smärtor någonstans och var mer laddad än någonsin - eventuellt för laddad.

Jag tror hon fick för bråttom när hon hörde startskottet och såg sina konkurenter segla förbi i väldans fart. Hon hade så bråttom att hon inte tog sig nån vart. Där blev hon sittande , med gråten i halsen och fick plåga sig själv genom att titta färdigt på loppet. Hon visste att det inte var någon idé att försöka resa sig upp och springa igen , hon hade redan förlorat. Och att komma i mål så långt efter alla andra vill ingen . Därför var det bättre och bara sitta stilla.


Och det är synd Sanna , verkligen synd !


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 17 augusti 2008 21:56

Titta gärna på mitt förra inlägg och se om du kan hjälpa mig med gymnasiet !

Av Maria - 16 augusti 2008 22:51

Jag önskar att jag kunde plocka ut tankarna från mitt huvud och placera dom här istället. Men hur mkt jag än funderar så håller jag det mesta inom mig. Tänk om man kunde vara liite mer som Soran Ismail t.e.x Hans blogg är ju jättekul å läsa ! Dels för han kan det där med att göra om tankarna till text.


Men en sak funderade jag över idag , som jag faktiskt kan skriva om.

Jag börjar Tullholmsgymnasiet på Torsdag, och jag är supernervös !

Jag vet inte riktigt när jag börjar , och jag vet inte riktigt vart jag ska gå.

Blyg och lättgenerad som jag är lär jag stå för mig själv , tyst och ensam i ett hörn alldeles högröd i ansiktet. Vad ska de tycka om mig ? Kommer jag trivas ? Kommer jag få kompisar ?


Karlstad.. Hm , jag vet inte riktigt. Visst är det en fin stad och jag har nära till hockeyarenan när jag vill heja fram Färjestad.

Men det är just de där tankarna som troligtvis många går och grubblar på. Vad alla andra ska tycka om en.

Jag kan t.e.x inte äta " in public " Jag vet inte varför , jag har alltid varit så. Det känns hela tiden som någon står och tittar på mig.

En väldigt jobbig känsla som jag hoppas jag kan komma över tills på torsdag.


Förresten , du som har gått gymnasiet ! När man har upprop, vad gör man då egentligen ? Sitter alla nya elever i en ring och får presentera sig själva ?

Får man ställa sig upp för sin klass och hålla en redovisning det första man gör ? I såna fall ska jag nog vara sjuk den dagen..

Snälla hjälp mig ! Jag är såå himla nervös !


Peace & Love <3 / M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards