Alla inlägg under november 2008

4-1

Av Maria - 8 november 2008 20:14

Karjala Cup , Tre Kronor mot Tjeckien.

FIASKO !

Herregud , skärp till er . Jag vet att ni kan bättre än såhär. De förlorade mot Ryssland också. Matchen mot Finland måste ni väl ändå vinna. Annars har jag inte mycket att säga om er. Annat än att ni är ett väldigt dåligt ihopsatt lag.

Tyvärr. Jag ser framemot tills Rickard Wallin och Jonas Gustavsson kommer hem till FBK igen :)

Av Maria - 8 november 2008 00:31

Jag satt och höll tummarna , men när Lars ropades upp bland dom som hängde löst , då förstod jag att det var hans tur.

Jag röstade av nån anledning väldigt många gånger ikväll. Jag kände på mig att det var risk att han kunde åka. Tyvärr så hjälptes det inte.

Tårarna pressades fram när Peter Jihde sakta men säkert drog upp brevet ur kuvertet och läste upp Lars namn.


Lars började sin resa i Lund, där han studerat i ett par år.

Han knockade juryn totalt med sin tolkning av It ain't me babe av Bob Dylan och hans egenkomponerade låt Rejected Love. Anders Bagge var villig att göra en skiva med honom direkt. Han har blivit en favorit bland svenska folket, men efter att ha skapat en del rubriker fick de flesta nog. Jag tvärsom tyckte bara mer och mer om Lars. Han visade en helt egen sida. Ingen annan var som honom och han visste vad han ville hela tiden. Det är så härligt att någon står med båda fötterna på jorden , kan vara lugn och sansad och bestämma över sig själv och sina viljor i sådana situationer.

Ikväll sjöng han Smells like teen spirit av Nirvana. Och fick bra kritik av juryn till skillnad från förra veckan. Då spexade han till låten Det börjar verka kärlek och gjorde den till ett shownummer. Jag älskade det . Skrattade tills jag blev alldeles tårögd. Men många tyckte att han bara drev med idol och dess betydelse. Jag bryr mig inte ett skit om vad andra tycker. Lars är en idol för många redan , utan den typiska loggan. För många blir inte mer än idoler efter den här tiden. Idol-Erik , Idol-Ola o.s.v

Lars har istället chansen att skaffa sig en karriär nu, med sin egen musik.

Och jag hoppas verkligen att han gör det. Han har något extra den pöjken :)


Till sist , lite klipp på underbaringen från Värmland :)

Kommer sakna dig !


http://www.youtube.com/watch?v=vzorh9kpsw8 - Audition


http://www.youtube.com/watch?v=U3iXuFIATO0 - Everybody Hurts


http://www.youtube.com/watch?v=eaWUZoto2d4 - You're Beautiful


http://www.youtube.com/watch?v=s40-Eq9n0TY - Det börjar verka kärlek banne mig


http://www.youtube.com/watch?v=qIilBIiFTxY - Politik


http://www.youtube.com/watch?v=y8JmN0RF14o - Smells like teen spirit


Peace & Love <3 / M.



Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards