Alla inlägg under januari 2008

Av Maria - 23 januari 2008 16:46

Heath Ledger. Dagens chockbesked kom för ett par timmar sedan när jag kollade på expressen.
Hur kan en så fin människa dö så plötsligt ? Så tragiskt.
Jag skulle vilja skänka ett par ord till hans anhöriga, men jag tror nog dock inte att de skulle se dem ändå.
Heath, varför just du ? Du var blott 28 år när livet togs ifrån dig. Alldeles för tidigt. En stor stjärna ramlade just bort från hollywood och filmernas värld. Men en ännu större stjärna tänds nu ikväll på himlen till minne av dig.
 
Att förlora någon är något så fruktansvärt så det finns inte. Speciellt att förlora någon som berört hela världen med sin talang. Vi kommer alltid att minnas dig och du kommer alltid att finnas i våra hjärtan. Det är med tårar i ögonen som jag skriver detta.
 
We'll Be Missing You HEATH LEDGER 1979 Pearth - 2008 New York.
Love you, allways and forever. <3 You're still a star.

MAY HEATH REST IN PEACE. (`v´) Something's missing in the world when you're gone.

Av Maria - 22 januari 2008 17:48

Snälla lämna en kommentar om ni vet vad " israel-palestina-konflikten" är. För det vet inte jag och jag fattar inte innehållet i texten på wikipedia. Är ett skolarbete som ska vara inlämnat imorgon. SÅ HJÄLP NU ! (A)


Tack på förhand.


Peace & Love. /M.

Av Maria - 21 januari 2008 17:13

Happ .. Nu sitter man hemma här igen, tyvärr! Saknar Sälen och Hundfjället något så enormt ! Och en viss person som jobbade där också ^^,

Men jag fick upp ögonen för ett nytt yrke som skulle passa mig, skidlärare.

Det är ju liksom lyx att få åka slalom på jobbet! =D Och att ha kul och trevliga arbetskamrater förbättrar ju bara det hela. Men nu sitter jag här, som så många andra 15/16-åringar skulle jag kunna gissa, i lite ångest. Vad ska man välja för linje ? Vart ska man bo ? Måste man flytta ? Hur blir det med kompisarna och djuren ? Många frågor går runt i huvudet på en gång.

Men om någon har förslag på gymnasier där man kan utbilda sig till skidlärare vore jag hjärtligt tacksam om nu kunde skriva namnet på gymnasiet som en kommentar. Jag har hört att det finns något i Orsa, eller i Mora, vet inte riktigt vilket av dom det var. Men snälla, jag ber, hjälp mig! Det är ju trots allt inte så länge kvar, 31/1 ska ansökningarna vara klara. Och jag som inte ens vet vad jag ska välja.


Men hur var Sälen då ?

Om jag skulle återberätta allt det som hände under den resan så skulle det bli världens längsta blogginlägg. Så jag får väl ta det kortfattat. - BÄST !

Ja.. för det finns nog faktiskt inget bättre ställe än Sälen, tros att man fryser så man skakar, så är det det bästa som finns. Och alla söta skidåkare och liftjobbare, speciellt skidlärarna ;D det ger ju också pluspoäng. Bara man kunde få bo där. Men det kanske kommer.

Morbror handlade även för 2999:- på en gång på Stadium så vi fick nu 4 dagar gratis boende i Sälen eller i Åre. Så det kan kanske bli en resa till nu på vårkanten.

Men vilken j*vla skillnad på snömängd här mot där ! Här i skitorten finns det knappt 1 mm , det är grönt överallt. Och där uppe var det typ 1m. Jag saknar det, jag saknar att se honom, jag saknar alla roliga danskar som inte kan åka, jag saknar tävlingarna, jag saknar snön, jag saknar att inte få gå till affären för att köpa mig risi-frutti varenda kväll, jag saknar att inte få åka skidor, varken längd eller slalom. JAG SAKNAR ALLT & ALLA I SÄLEN <3

                                               Jag saknar honom.


Peace & Love. /M.

Dagens låt : John Lennon - Imagine

Av Maria - 12 januari 2008 00:51

Sista skoldagen för den här veckan, och tack för det! Skulle aldrig orka en enda dag till. Har varit trött hela dagen, kan ju bero på att jag gick upp 02,30 ungefär och var klarvaken och trodde att klockan var 06,30 då jag redan skulle ha varit uppe i 20 minuter, så det var ju bara att stappla sig upp ur sängen och börja platta håret. Vred på RIX FM som vanligt, och väntade på att Titti och Roger snart skulle säga något, men när det hade gått typ 15 minuter utan ett knyst från dom , och bara musik spelades, då förstod jag att någonting var fel . Å javisst, det tog ett tag innan det kopplade att jag faktiskt kunde sova ett par timmar till innan det var dags att gå upp, men till slut så..


Fick även tillbaka "ansökan-om-ledighets-lappen" idag, och gissa hur glad jag blev när rektorn hade skrivit på och läraren sa att det var beviljat ! =D Så nu bär det av till Sälen snart, nu på söndag för att vara exakt, det enda problemet är.. Eller ja, problem->EN<- som ni ser så finns det alltså fler..


För det första: Pjäxorna är för små och måste införskaffa nya imorgon.

- Vilket innebär att jag inte får min efterlängtade sovmorgon "/.

För det andra : Jag börjar bli SJUK ! Ska packa ner lite medicin så att jag har med mig, men ush ! Inte kul att åka bort och vara sjuk "/


Nu ska jag duscha, mitt hår är inte så trevligt idag heller. Fattar inte..

Förövrigt så somnade jag förut när jag skulle se på Let's Dance, men efter att ha babblat någonting med gift och smögåsar, skrikit " JAAAA ! " på någonting som mamma frågade pappa och sagt majs en sisådär 10 ggr så hann jag vakna till precis tills Karl-Petter skulle dansa ! Värmland Power liksom ;D Haha , han är för gó x) Men nu ska jag snart nattanatta , ha det bra !


Peace&Love / M.


Dagens sång ; Eric Clapton - Layla

Av Maria - 10 januari 2008 21:12

Sitter här och lyssnar på Nirvana, om och om igen. Det var ett tag sen.

Rebecca var sjuk idag också, så jag hade ingen att sova med i "sov-hörnet" under rasterna "/ Hon kommer ju inte imorrn heller :[

Skulle vilja se på Ghost Whisperer just nu, men tv:n är naturligtvis upptagen så.. Det blir nog inte så ändå. Och jag stör mig si innerligt på den volym pappa har, han måste vara halvt döv, om inte så kommer han bli det inom en snar framtid. Jag börjar även bli orolig för at jag inte ska få ledigt för att åka till Sälen. Det skulle vara en katastrof ju ! Kollar vad dom har för väder, hur mkt snö dom har och allt sånt där - nästan varenda dag !

Tänk att behöva kolla vädret på en plats dit man kanske inte ens kommer. Inte i år iaf, eller ja, som sagt. Jag vet inte än. Men hoppas naturligtvis på ett " ja" .


Jag kommer få tinnitus snart, skruvar upp volymen i örsnäckorna för att höra min egen musik istället för nyheterna på tv:n.

Inte bra ! Jag har gjort ett test förresten, om hur mkt hippie man "bestod" av , jag hamnade på 42 % . JAG !? :| Oh hippie yey.

 Vi har ju ävenbörjat med danska i skolan ! Haha , det tkr jag faktiskt är rätt så kul , även fast danska är bak-o-fram enligt mig. Om man kommer dit och säger att man vill ha en "Frokost" så får man ju lunch ! Herregud :p

" Jefla bog! " som Simon så smart kläckte ur sig på lektionen. Ja , så kan man också säga. Det betyder för övrigt " jävla bok" , troligtvis iaf. Bog betyder bok iaf så..

Menmen :p


Ska fortsätta att fundera på vad jag ska ta mig till kvällsmat, börjar bli dags för det. Mat, nu igen ! " Maria, du göringet annat än äter va ? " Tack för den Becca.


Peace&Love/ M.


Dagens citat ( eller egentligen gårdagens för att vara exakt )


"Ja , ni har väl någorlunda bra hjärnor iallafall... =D " - NO-läraren till klassen. Tack för förtroendet du !!



Av Maria - 7 januari 2008 02:44

Sitter just nu och ser på Survivor. Det intresserar mig faktiskt väldigt mkt. Som Robinson fast med Amerikaner bara :]

Sitter också och funderar på hur Charlotte Kalla kunde klara av den där branta uppförsbacken på längdskidor, och dessutom vinna allt ! det är helt ofattbart. Hon är ju helt otrolig ! Tummen upp till henne. Jag håller med de flesta andra, hon kan bli nåt riktigt stort inom den sporten. Jag är inget fan av längdskidor, det är faktiskt så att jag hatar allt som börjar med längd och slutar med skidor. Fast om man delar upp ordet i de två delarna som jag precis gjorde nu, så blir det ju två helt andra sporter som går hem hos mig ;D Hursomhelst , Charlotte ! Jag vet att du kommer klara dig långt, du är ju trotsbara 20 år så du har ju många år på dig att bli världsmästare =D Vilket troligtvis kommer ske många ggr. Jag vet faktiskt inte vrf jag just tillägnade några rader till en atlet som inte ens kmr läsa detta. Men det blev så. Hon är den andra personen i min blogg som jag har hyllat, och jag kommer fortsätta att hylla personer som jag tycker har något extra och förtjänar att bli  uppskattade. Här kommer nu en bild på en av (enligt mig) världens bästa musiker, med hans sånger som handlar om det verkligen livet samtidigt som det överhuvudtaget är bra musik vill jag nu sända en hyllning till Bruce Springsteen. Hans musik hjälper verkligen när det inte är så lätt vissa gånger.

Peace & Love. / M

J.T

Av Maria - 6 januari 2008 23:43

Rubriken förklarar vilken jag tänker skriva om.
Sitter just nu och ser på Futuresex/Lovesounds Show ifrån Madison Square Garden i N.Y . Vilken enorm artist , som får så många människor att bara stå, hoppa och skrika allt vad dom kan för att hylla honom.. han den där Justin Timberlake. Även fast jag knappt lyssnar på hans musik så är han ändå så bra, ngn man verkligen ser upp till. Han vet verkligen vad han håller på med och klarar av det utan problem. Humor ger pluspoäng också. En artist som få. Tänk att själv få stå där inför flera tusen människor, som bara är där för din egen skull. Att få höra alla jubel efter varje ord du säger. Allt du säger är unikt, allt du gör kommer försökas att göras på nytt av alla fans du har. Tänk att få ha det så där jämt. Lyx. Fast vid sidan om så är nog kändisskap ngt utav det värsta du kan ge dig in på. Vart du än går har du ett följe av blixtrande kameror, nyfikna reportrar som vill ha en ynka liten kommentar om någonting. Mkt utav det kändisar säger förvrängs också i pressen, bara för att få uppmärksamhet. Bilder kan tas vid fel tillfälle och du kan uppfattas som en person som inte borde få vara så uppskattad som du är, hela karriären kan rasa ihop om du gör ett enda fel. Det är mycket som kan gå fel, men även mycket som kan gå rätt. Och om man har de rätta förutsättningarna för att uppfylla sin dröm , så ska man absolut ta chansen att bli det man önskar. Själv vill jag bli en hyllad rally-förare, och en enda start i svenska rallyt en enda gång, det skulle vara det bästa som hänt mig. Men att få ihop så mkt pengar som det krävs, och ha den talangen som krävs, även att få en bra bil och bra sponsorer, det är nästan omöjligt i dagens läge. Men jag tänker inte ge upp i första taget, även fast framtiden ser mörk ut, så kan man alltid . ALLTID, hitta hoppet och möjligheterna bara man ser förbi det där mörkret. Alla har en dröm, många har nog den drömmen att bli en hyllad person, alla kan inte bli det, men många har och är det ! Våga tro på dig själv. Jag själv har inte det bästa självförtroendet, man tycker alltid att man själv inte duger, att man ser hemsk ut i skillnad till kändisar. Men om man har sett kort på kändisar då dom inte har märkes-kläder, är proffesionellt stylade och håret står åt alla håll. Typ som svinto. Ja då är vi oftast vackrare faktiskt. Alla är fina på sitt sätt, en del har en finare insida än utsida, men det spelar faktiskt ingen roll. För alla är vi lika mycket värda.
 
Peace & Love. / M

Av Maria - 5 januari 2008 16:39

Sitter här och kollar på lite hund-valpar nu. Jag tycker att det fattas lite hundar här hemma, så vrf inte skaffa en till ?

Nu har vi äntligen snö igen =D Tror jag ska ta med mig Collin ut någon dag snart och låta honom dra "pulkan". Att få Dolores att göra det däremot.. nej det går inte, hon blir livrädd så fort hon ser selen. Får försöka lära henne också.

För övrigt så har vi en varg någonstans i skogarna här. Så det är bäst att passa hundarna och de andra djuren. Menmen.. Nu ska jag ta en dusch, sen tror jag att jag ska ringa Frida för att se om hon kanske kan komma hit ett tag.



Peace & Love. / M

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards