Alla inlägg under mars 2008

Av Maria - 31 mars 2008 01:56

Jag är en av dagens unga, som läser skvaller-blaskor och får se en massa bilder på super-snygga kändisar. Men vad döljer sig under ytan egentligen ? Jo , en massa finnar, utslag , mörka ringar under ögonen , jaa.. Precis som de flesta andra. En del har haft turen att slippa de flesta saker. Men långt ifrån alla. Skönhetsidealen som sänds ut till unga idag är helt sjuka, man ska vara så smal så att en kram kan förgöra dig och krossa dig på mitten, men samtidigt ska man ha kurvor ? :S Ena stunden ska man ha "bob"-frisyr , andra stunden långt lockigt hår. Tjejer som vill vara modetrendiga gör som tidningarna säger. De skaffar extensions för att få den där frisyren, de färgar, fönar , plattar , lockar sitt stackars hår som till slut ser ut som svinto. Jag förnekar inte att inte jag är lite besatt, jag har väldigt ljusa ögonfransar och lite acne-utslag i ansiktet, jag kan inte vistas i dagsljus utan smink, och om jag ska till skolan eller någon annan stans plattar jag alltid håret, mest för att jag skulle se ut som ett bergatroll annars. Men jag följer inga modetrender, jag gör det som känns bra för mig. jag köper inga dyra hudvårds-produkter bara för att det funkar på kändisarna, nej , istället letar jag efter en produkt som passar just min hud. Så mkt pengar läggs ner för att efterlikna någon annan, hur kul är det om alla har rakt hår ? hur kul är det om alla kommer i liknande kläder och skor ? Det där kallar jag faktiskt inte mode. Det kallar jag för skönhetsideal. Att alla ska se ut på ett visst sätt för att passa in. Men så är det inte, du är vacker som du är, du behöver inte göra som alla andra, följ ditt eget hjärta och gör det som känns bra för dig. Förändra dig inte för någon annans skull. Du som redan följer " det riktiga modet" ( enligt mig ) ska vara väldigt stolt över sig själv. Det är svårt att inte påverkas. 


Ta hand om dig själv.


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 28 mars 2008 02:28

Många använder det där uttrycket " Nykterist ? Javisst ! " Som ett skämtobjekt. Jag använder det snarare som ett motto. Många tjatar hela tiden om att nykterister är så torra å blablabla.. Jag blir så fruktansvärt trött. Och envis som jag är så funderar jag på att bli nykterist. Jag har fyra skäl :

1. Jag tycker inte om alkohol

2. Jag mår inte bra av alkohol

3. Det är onyttigt

4. Jag hatar fest

- Skäl nog att vara nykterist ? Javisst !

Vad tkr du om nykterister ? Är dom tråkiga? Jag måtte vara lite annorlunda, men bara för att jag inte vill supa mig full och däcka framför toaletten så är jag inte tråkig. Snarare tvärsom. Det går inte en dag utan att mina kompisar får skrattanfall med min hjälp. Björn Gustafsson t.ex han visar att även fast man lever nyttigt och är nykterist kan man även ha så otroligt kul ! För visst är det roligare att inte dricka och minnas vad man gjorde kvällen före, än att ha druckit sig till en minneslucka och bakfylla ?


Lämna gärna en kommentar om vad du tkr om nykterister och alkohol.


Sov gott. !


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 27 mars 2008 01:57

Blev alldeles tårögd när jag läste detta :


http://www.expressen.se/nyheter/1.1099028/har-hundslakteri-pa-sin-bakgard


STOPPA DJURPLÅGERIET !

Av Maria - 27 mars 2008 00:48

(x) snott den här listan från nån
( ) rökt en cigarett
( ) rökt en cigarr
( ) varit hög
( ) varit full
( ) hånglat med någon av samma kön
(x) varit kär
( ) blivit dumpad
(/) dumpat någon
( ) fått sparken
( ) varit i knytnävsslagsmål
( ) rymt hemifrån
(x) haft känslor för någon som inte känt samma sak
( ) blivit arresterad
( ) hånglat med en främling
( ) gått på en blinddejt
(x) ljugit för en kompis
(x) skolkat

( ) sett någon dö
(/) varit kär i en av mina internetkompisar
( ) varit i Kanada
( ) varit i Mexiko
( ) varit i Afrika
( ) flugit
( ) spytt i en bar  
(/) sett en del av mig själv brinna
( ) ätit sushi
(x) åkt snowboard
( ) crowdsurfat under en konsert
( ) varit i ett våldsamt förhållande
(x) tagit smärtstillande
(x) älskar eller saknar någon just nu
(x) legat på rygg och sett molnen flyga förbi
(x) gjort en snöängel
( ) haft ett te-party
(x) byggt ett sandslott
(x) hoppat i en vattenpöl
(x) lekt uppklädd
(x) hoppat i en lövhög

(x) åkt släde
(x) fuskat när jag spelat spel

(x) varit ensam
(/) somnat i skolan/på jobbet
( ) använt ett falskt id
(x) tittat på en solnedgång
( ) varit med i en jordbävning
( ) rört en orm
(/) sovit under stjärnorna
(x) blivit kittlad
( ) blivit rånad
(x) blivit missförstådd
( ) tagit hand om ett rådjur/en get
(x) vunnit en tävling
( ) gått mot rött
( ) blivit avstängd från skolan
( ) varit i en bilolycka
(x) haft kramp
(x) känt mig som en utstött

( ) ätit ett helt glasspaket på en natt
(x) dansat i månljus
(x) hatat mitt utseende

( ) varit vittne till ett brott
(x) ifrågasatt mitt hjärta
( ) varit besatt av post-it lappar
(x) gått barfota i lera och pressat leran mellan tårna
(x) varit vilse
(x) varit på andra sidan landet
( ) simmat i havet
(x) känt som om jag håller på att dö
(x) gråtit mig själv till sömns
(x) lekt polis och rånare
(x) sjungt karaoke
(x) betalat för mat med bara mynt

(x) gjort något med mig själv som jag inte borde gjort
(x) busringt
(x) fångat en snöflinga på tungan
(x) dansat i regn
(x) skrivit ett brev till tomten
(x) tittat på solnedgången tillsammans med någon jag bryr mig om
(x) blåst bubblor

(x) gjort upp eld på en strand
( ) förstört en fest
(x) åkt rullskridskor
(x) fått en önskan inslagen

( ) haft sex med en apa
(x) burit pärlor
( ) hoppat från en bro
( ) ätit hund/katt-mat
( ) sagt till en främling att jag älskar honom/henne
(x) kysst en spegel
(x) sjungit i duschen

( ) burit en svart klänning
(x) drömt att jag gift mig med någon
(x) limmat fast min hand i något
(x) fastnat med tungan i metall

( ) kysst en fisk
( ) varit en cheerleader
(x) suttit på ett tak
(x) skrikit så att jag inte fått luft
( ) byggt en kärra
( ) pratat i telefon i mer än sex timmar
(x) stannat uppe hela natten
( ) inte duschat på en vecka
(x) plockat och ätit ett äpple direkt från trädet
(x) klättrat i träd

( ) haft en träkoja
(x) är rädd för att titta på skräckfilm ensam
(x) tror på spöken
( ) burit fula/annorlunda kläder i skolan för att höra vad folk säger
(x) spelat kyckling
(x) blivit puttad i en pool med kläderna på
(/) blivit tillsagd av en främling att jag är het
( ) brutit ett ben
(x) fångat en fisk och sen ätit den
(x) fångat en fjäril
(x) skrattat så mycket att jag grät

(x) gråtit så mycket att jag skrattade
(x) fuskat på ett prov

( ) haft en Britney Spears-skiva
(x) glömt någons namn
(x) sovit naken

( ) svimmat
( ) gråtit på spårvagnen
( ) haft sex på offentlig plats
(/) snattat
(x) drömt att jag haft sex med en vän/flera vänner
(/) pratat med en främling i mer än fem minuter
( ) gett en uteliggare mer än 50 kronor
( ) spottat på någon jag ogillat
( ) hoppat bungyjump eller något annat riktigt äventyrligt
( ) haft sex i en IKEAsäng
( ) haft sex i en IKEAsäng på ett IKEAvaruhus
(x) varit svartsjuk
(/ ) jag kan skriva utan att titta på tangenterna

Av Maria - 25 mars 2008 21:24

Jag satt och tittade på American Idol - gives back häromdagen, och fick se chockbilder från bland annat områden där stormen Katrina drog in för ett par år sen nu. Hemskt. De flesta har fortfarande inget hus, knappt mat. Det var då jag kom på att det är väldigt många som har det så.. Inte bara i Afrika och i USA, utan i hela världen. Tur som är så har vi organisationer som hjälper till och försöker få ett slut på fattigdomen. TACK ! Men vi övriga människor kan även bidra med något. Så få kronor och du räddar så många liv. Många barn sitter föräldralösa vid 8-års ålder och ska försöka klara av sitt eget hem, för att överhuvudtaget överleva. De som ha otur får ett gevär i handen och skickas ut i krig vid 10-års ålder, senast. Vi klagar över att vi inte vet vad vi ska sätta på oss , att ingen av de där tio jumprarna som hänger till ingen nytta i garderoben har passerat "bäst-före-datum" för länge sedan , och inte alls passar nu. Samtidigt går det människor, och inte bara barn utan människor i alla åldrar runt i världen, letar efter mat i soptunnor och fryser ihjäl ute på gatorna. Deras sista önskan kanske var att i alla fall få dö i kläder, med mätta magar. Säg så här, om du har ett lass kläder och leksaker till ingen nytta, skänk bort dem till en organisation som åker till fattiga länder och delar ut till de som behöver. Ta en kasse med lite kläder och dela ut till de hemlösa som finns på gatorna här i Sverige. Ge dom en bit mat, alkohol mättar ingen, men den dödar smärtorna som finns. rör på dig och hjälp till att förändra världen ! Nu på en gång ! Du kanske tänker att

" vad hjälper det om jag gör någonting om ingen annan bryr sig ? "  , men sluta upp med de där tankarna. En för alla - Alla för en.

Skänk pengar , bli fadder , du kan hjälpa med så lite pengar. Och du som redan har förstått det här och hjälper ett barn eller flera , ett stort tack ska DU ha ! Du hjälper till att få en bättre värld.


http://www.rb.se/sv/1000.aspx?flash=yes


http://www.unicef.se/


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 11 mars 2008 16:53

Nu har jag bestämt mig , eller jag tror det iaf. Jag vill vara en sund människa, jag kommer aldrig att röka eller testa droger, alhokol har jag testat men det är inget för mig , så det kommer jag troligtvis också stå över. Har just gjort första delen av mitt tränigspass för dagen. Unnar mig en liten rast med äpple och vatten (: Godiset ska också bort, iaf under veckorna, men det kommer bli väldigt svårt för min del. Har nog aldrig haft godisförbud, inget som jag klarat av iaf.


Annars så skulle jag vilja säga ursäkta till dom som fann mitt förra inlägg kränkande. Jag kom på det såhär i efterhand, att alla kanske inte tyckte det var så kul. Så ursäkta.


Nu har jag inte tid att vila mer , andra delen av passet ska startas inom några få minuter, ingen tid att vila nu.


Peace & Love <3 / M.

Dagens Idrottlektion :

Vi skulle träna inför handbollsmatchen mot A imorgon, så vi körde lite passningar och sånt på lärarens order. Vi delade upp oss i sex led, en skulle stå i mitten av alla led. :


---       -      ---

---       -      ---

---       -      ---

---       -      ---

---       -      ---

---       -      ---

Så Alex fick stå i mitten av mitt led. Lite svårt att förklara men man skulle studsa fram bollen till honom  och sen dribbla förbi och kasta till den som stod längst fram i det andra ledet. Så fortsatte det fram och tillbaka. När det var Elins tur snubblade hon, slog till Alex på ett känsligt ställe och bet honom i axeln, samtidigt som hennes tandställning trycktes till och läppen blev inte så bra på insidan . Efter mycket skratt och lite gråt skulle hon ut ur omklädningsrummet igen, BOOM sa det efter bara några sekunder. Då hade stackarn fått en boll rakt i ansiktet och fick gå in och kyla av sig igen. Herregud vilken klass vi är egentligen !! Men snart är det slut på allt det roliga. Hm,.. Konstigt.

Av Maria - 10 mars 2008 17:01

Det har varit en helt galen dag i skolan. Jag och Elin har skrattat hur mycket som helst. Hela klassen höll även på att skratta ihjäl sig på so-lektionen då vår lärare pratade om olika rörelser inom " New Age ", däribland de synkretiska. De som är en blandning mellan kristna och ufo-troende människor. Hur de tog livet av sig allihop genom giftampuller i tron om att Messias han själv skulle följa med i ett rymdskepp som kom med kometen Heil bob som passerade jorden och plocka upp dom för att sen ta med dom hem till sin planet, där de ansåg att de egentligen kom ifrån, de var bara placerade i en människokropp. De hade även valt ut en speciell person, som de kunde lita på. Han skulle dokumentera allting genom att filma massmorden, för att sen lova att denne person också skulle ta  livet av sig. Nu är min fråga , hur hade de tänkt sig att Messias skulle hinna plocka upp dom i en fart av .. 700 km/h ? WROOM ! Ungefär något sådant, helt otroligt. Men tillhör man en tro så gör man, alla har sitt eget liv och de måste få tro på vad de vill.. men ändå..


Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 8 mars 2008 01:05

Har nu suttit och kikat igenom en massa rallybilder, och jag saknar svenska rallyt så otroligt mycket ! Det glädjer inte heller att det nu går 2 år innan det tar fart här igen, nej det var bättre förut. Serviceplatsen i Hagfors - där man hade snö , och rallyt först var i Sverige och helgen efter i Norge. Det blir ett så stort mellanrum annars, likaså för Norge i år. Så egentligen är det ju lika.


Tycker annars rätt synd om Björn Gustafsson nu faktiskt, en så enorm press och stress, stackarn. Det är nog inte lätt å va lätt. Hoppas att han klarar sig fint ur allting utan några mentala skador x) Det vore ju fruktansvärt ! Förresten så tycker jag inte att man ska klaga på honom, han lägger ner så mkt tid på det han gör och att försöka komma på ett nummer som ska få flera miljoner att vika sig dubbla av skratt, det är inte en så lätt uppgift. Så jag tycker iaf att han är jätteduktig som kan prestera så bra även fast han har en så stor press på sig.


Peace & Love <3 / M.

http://youtube.com/watch?v=SpybLpYyorI&feature=related

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards