Alla inlägg under januari 2009

Av Maria - 2 januari 2009 23:23

Vilken svordom använder du mest?

Fan & Helvete tror jag

Äger du en iPod?

Japp :)

Hur många resväskor äger du?

Oj , 2 små

Använder du flip-flops?

Ja ibland, men bara på sommaren ;)

Var köper du dina matvaror ifrån?

Ica & Pekås

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden?

Självklart !

Vilken var den senaste filmen du såg?

Björn Gustafsson - Ett livsverk ( igeen )

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa?

Beror ju på hur mycket man vann. Men om man vann rätt så mycket så skulle jag nog spara en del och skänka resten till UNICEF eller nåt..

Har någon någonsin kallat dig lat?

Oja , många gånger

Tar du någonsin medicin för att hjälpa dig somna snabbare?

Nej , men det skulle behövas

Vilken CD ligger i din CD-spelare just nu?

Hm.. Bruce Springsteen tror jag

Vilken är världens bästa artist/grupp just nu?

Finns ju mångra bra. Men typ Bruce Springsteen, Dire Straits, The Scorpions och så..

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan och i så fall VAD?

Ja , det var rätt så mycket. Och jag tänker inte skriva vad han skrev , för då blir det ju ingen hemlighet längre.

Vad åt du till middag senast?

Taco ! :D

Använder du huvtröjor?

Ja :)

Kan du vissla?

Klart jag kan

Vem var den senaste som ringde dig?

Oskar

Vilken är din favoritåkattration på ett nöjesfält?

Hatar karuseller faktiskt, blir illamående av tekopparna till och med !!

Tror du folk pratar bakom ryggen om dig?

Ja , det är alltid nån som ska fälla en smidig kommentar.

Tittade du på tecknat när du var liten?

Ja det gjorde jag

Hur stort är ditt närmaste köpcentrum?

Vet inte , rätt stort. Bergvik iaf :)

Hur många syskon har du?

Inga :( Fast kusinerna är typ som syskon

Är du blyg inför det motsatta könet?

Ja , alldeles för blyg överhuvudtaget :(

Vilken film kan du alla replikerna till?

Vem fan kan ALLA repliker i en film ? Rain man ?

Äger du några band t-shirts?

Ja, Springsteen :)

När flög du senast?

Ush flyg.. Till Tyskland i somras , första gången jag flög, fy !

Hur många stolar står kring ditt köksbord?

4 st

Läser du för skojs skull?

En bok ? Nix. Skvallertidningar? Japp.

Pratar du några andra språk?

Lite tyska , liite italienska , engelska och lite norska :)

Diskar du din egen disk?

Nej fyfan, det fixar mamma ;D

Har du gråtit offentligt?

Ja.

Har du en stationär dator eller en laptop?

Stationär klump.

Försöker du alltid lära dig nya saker?

Beror ju på vad det är.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar?

Hm.. kanske kanske en liten tatuering :)

Tycker du att killen borde bjuda på första dejten?

Gulligt jovisst, men skulle känna mig dum faktiskt om jag inte betalade nånting.

Kan du kasta macka?

Ja ibland

Har du någonsin varit på Jamaica?

Nej , men kanske åker dit nån gång :)

Vad har du med dig in på bion?

Kompis.

Har du dejtat någon av en annan religion?

Nej.

Vad har du för väder?

Just nu ? Mörkt och kallt.

Har du en blogg?

Vad ser det ut som ?

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet?

Går fortfarande i gymnasiet, och det är nog rast ;D

Gillar du att flyga?

Höjdrädd så nix.

Vilket personlighetsdrag är ett måste hos en partner?

Han måste ju vara söt :) och ha humor, sen är jag nöjd :)

När sov du senast på golvet?

Ett tag sen , minns inte riktigt.

Vilken är din favoritdrink?

Coca Cola såklart !

Gillar du din boende-situation?

Ja det funkar.

Vilken är din mammas hemstad?

Ekshärad.

Din pappas hemstad?

Ekshärad.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera?

Minst 12 ! jag är som en bebis.

Är dina dagar fullbokade och stressiga?

Det beror ju på hur många bra tv-program det går under dagen x)

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna?

I skolan är jag tyst.

Vilken är din favoritfrukt?

Kiwi tror jag :) Eller honungsmelon.

Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper?

Kom igen ! Jag är förfan bara 16 år !

Hur gammal blir du nästa födelsedag?

17

Är du petig när det kommer till stavning och grammatik?

Nejdå..

Tror du på liv på andra planeter?

Det borde ju faktiskt finnas någon mer än oss på jorden.

Av Maria - 2 januari 2009 19:50

Ojoj , ännu en dag bortkastad på att sova. Mamma väckte mig halvfem (!) och jag tyckte det var så kallt att gå upp så jag låg kvar ett bra tag till och lyssnade på Norge-radion :) Så mycket bättre musik där än på RIX FM !

" Musik , fra de siste fire tie åren " Haha , så góa norskar är !

Nu sitter jag fortfarande i pyjamas , självklart med färjestads fleecetröja på också :D Funderar på vad jag ska göra , kollade tv-tabellen.. på 1:an finns programmet som jag är allergisk mot - på spåret ! Enligt mig är det så dåligt att det inte ens är värt att nämnas egentligen. Men tänkte att det kanske kunde vara något roligt på 4:an istället , Sagan om nånting , trean i triologin om Sagan om ringen , som min kompis redan förvarnat mig för. Den var tydligen väldigt dålig. Och CSI på femman.. Det här kommer bli en lång kväll känner jag på mig.

Men jag blev lite gladare när jag såg att Ali ( Will Smith ) börjar klockan 21,00 , kanske värd att se ?

Aja , nu ska jag försöka hitta lite vanliga kläder och invänta mamma som är och handlar för att sen laga fredags-tacosen ! :D Gottgottigottgott !


P.S Lycka till får man väl säga till värmlänningarna Tina Thörner och Henrik (?) Rahm som startar i dakarrallyt ! D.S

Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 2 januari 2009 00:29

Vet ni vad jag kom på nyss..

De flesta komiker är faktiskt smarta. Tänk bara på Soran Ismail för att ta ett exempel , han kan dra ett skämt som gör att man skrattar tills man gråter , men det ligger nåt i det. Typ som när han berättade om den läspande läraren Sussie och att det aldrig skulle bli tråkigt att vara tillsammans med nån som läspar, för att om det blir bråk och denne läspande person säger " Jag vill göra slut ! " Tänk er hur det skulle låta , han har fan rätt. Man skulle bara skratta åt det. Det är kanske inte en av de smartaste saker han har sagt , men egentligen så finns det mycket man kan lära sig av komiker.

Men vem fan orkar det när man kan skratta istället !?


http://www.youtube.com/watch?v=FBaPBaR_eSY


http://www.youtube.com/watch?v=gedejkMdzQg&feature=related



Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 2 januari 2009 00:23

Jaha.. Nu har man fått en hund som ser ut som en mongo också.

Hon kan fanemej inte ens hålla tungan inne munnen, nejdå , den hänger utanför lite elegant. Dreglar gör hon också. Vilket litet äckel. Men hon är söt och det är väl det som räknas just nu.

Hon är lite grann som Björn Gustafsson, ser rätt så bortkommen ut men är otroligt söt.

Underbara virrpannor båda två det där :)



Carly Simon - You're so vain

http://www.youtube.com/watch?v=48emaMVhnBU



Peace & Love <3 / M.

Av Maria - 1 januari 2009 01:50

Fyfan vilken kväll alltså ! Haha , nu låter det ju troligtvis som om jag varit ute och festat för att sen ramla ner i nåt dike , men så är det inte. Jag föredrar att inte dricka faktiskt.

Men hursomhelst. Allt började när jag och min familj åkte hem till min barndomskompis Frida och hennes familj. Hade jättetrevligt. Vi två satt i köket och pratade när vi kände en konstig lukt. Hennes mamma kom in och sa att det luktade bränt ute i vardagsrummet. Å visst fan luktade det bränt , det hade ju brunnit i katten ! THE CAT IS ON FIRE ! Han var lite svedd och pälsen var en aning kortare på vissa ställen. Det luktade inte speciellt gott. Men vi visste ju inte om han hade bränt sig inne på skinnet så vi började leta efter något kallt. Vi tog en påse med frusen spenat till att börja med , innan hennes mamma hittade kylbalsam som vi kletade in den stackars katten med. Ojoj , och inte nog med det. Katten slickade i sig av kylbalsamet för att sen spy upp det på mattan.


Vi hade för övrigt en trevlig kväll och skålade in det nya året med pommac ! För att sen gå ut och skjuta lite raketer :)


Vad hade ni för er på nyårsafton ? :)


Peace & Love <3 /M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards