Alla inlägg den 4 januari 2009

Av Maria - 4 januari 2009 00:27

Härligt pôjker ! I den första perioden av matchen Sverige-Slovakien i J-VM var jag rätt uttråkad faktiskt. Hände inget annat än att svenskarna gjorde bort sig och Slovakien tog ledningen.

I den andra däremot blev det lite bättre. Fast ändå inte , jag var jävligt irriterad när en svensk spelare felaktigt utvisades då det borde varit en slovakier som fick sitta i skamvrån. I sista sekunden chansade Sverige och sköt ett skott mot mål , det gick in men blev bortdömt av videodomarna. Mikael Backlund lyckades ändå kvittera och som han lovat kommentatorn Chris Härenstam innan matchen , gjorde han ännu ett mål i tredje. Enligt de svenska videocoacherna som var på plats och hade betydligt bättre kameror skulle målet vara giltigt. Men inget att göra åt.

Sverige förstod vad som stod på spel i sista perioden och gjorde det till en rafflande fight, matchen slutade 5-3 till Sverige iaf. Målgörarna i denna match var följande :


Slovakien ;

0–1 (19.56) Marek Mertel (Milan Kytnar) spel fem mot fyra.

1-2 (15.47) Tomas Tatar (Marek Mertel) spel fem mot fyra.

4–3 (15.58) Tomas Tatar (Marek Mertel, Juraj Valach)


Sverige ;

1–1 (10.19) Mikael Backlund (Erik Karlsson, Carl Gustafsson)

3–2 (8.52) David Ullström (Mattias Tedenby, Viktor Ekbom)

4–2 (11.42) Simon Hjalmarsson (Mattias Tedenby)

5–3 (18.43) Oscar Möller (Erik Karlsson, Sebastian Erixon)


Får även hoppas att det löser sig för Nicklas Lasu som utgick i tredje perioden med en ihopsydd läpp och en benskada av nån form.


Finalen Sverige-? spelas natten mot Tisdag , 00,30 SVT 1.


Peace & Love <3 / M.




Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards