Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Maria - 9 februari 2009 21:12

Tjenamors.

Kom just hem från mormor, vi åkte vägen där vi såg vargspår häromdagen. Men de hade plogat, och det ha snöat så det fanns inget kvar.

Det var rätt så läskigt. Först så läser man att en man i väst värmland blev jagad av två vargar. Sen vet vi att det har skett olyckor efter den vägen där en hund blev uppäten ungefär 40 meter från sin ägare. Sjuka djur !

Vi var alltså påväg hem i lördagskväll när jag såg en massa spår mitt i vägen. Jag sa till pappa att det är nog vargspår, han trodde mig inte men stannade bilen på min order. Och jag hade rätt, i storleken av min hand fanns 100 tals spår med klo avtryck kraftiga som en vuxen mans tumme. Fyfan. Riktigt skrämmande. Med tanke på att hunden som dödades var en grå/jämt hund så vill jag inte ens tänka på vad som skulle kunna hända våra små trulsar som är 30 cm höga. Sen har vi de lite större , men de skulle inte heller ha någon chans tyvärr. Fan att det inte är lagligt att skjuta åbäken som förstör och sårar. Nu kommer jag säkert få skit för det jag just skrev. Men jag har inga problem med vargar, det är egentligen fina djur. Men när dom blir såpass närgågna så är det inte roligt längre. Punkt slut.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4 5 6
7
8
9 10 11 12 13 14 15
16
17
18 19
20
21
22
23 24 25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards