Alla inlägg den 4 mars 2008

Av Maria - 4 mars 2008 16:30

NU har jag sett så många artiklar om djurplågeri så nu får det vara nog ! Jag blir bara så arg när man hör att någon har köpt sig en pälskappa, gjord på äkta vara bara för att den är så fin. Vet ni hur många rävar t.ex som dödas för din jävla kappas skull !?  Ungefär 15 ST ! Helt otroligt att folk köper djurplågerivaror. Djuren föds upp i skitiga förhållanden, trånga burar , dålig mat innan dom sen dödas bara för att göra kläder åt någon mupp ! Är det värt det ? Hundar som föds upp för att sen flås och bli kläder. Förr i tiden, långt tillbaka var det en självklarhet att ha päls , man hade liksom inget annat då. Men de födde inte upp djuren utan tog djur i det vilda som redan haft ett bra liv och gjorde kläder av pälsen : FÖR ATT DET VAR NÖDVÄNDIGT FÖR ATT INTE FRYSA IHJÄL ! Nu idag har vi massor av olika material som tillverkar så fina kläder av så sköna och varma material, så varför då köpa något som har plågats till döds  ? Du med päls ! Förstår du att det är djur du går och har på dig ? Har du sett hur det går till ? Om inte.. Ta och gör det och gå till H&M förfan och köp kläder av en affär - SOM ÄR EMOT DJURPLÅGERIET ! Jag hoppas att ni tog till er det här, och lämna gärna en kommentar , jag vill se vad ni tkr ! Tack till dig som också är emot.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards