Alla inlägg den 9 april 2009

Av Maria - 9 april 2009 23:52

Tyvärr så är min kamera störd , så jag kan inte ladda in några bilder från dagen som gått.

Men jag kan säga att det har varit en helt underbar dag !


Dagen började som sagt med ett sms från en Färjestadsspelare :D

Sen smet jag hem liiite tidigare från skolan , och ringde morbror.

Hans sambo Carina kom hit vid 14.30 tiden tillsammans med min kusin för att hämta upp mig. Hon körde oss till Munkfors där vi bytte bil och åkte med morbror ner till Karlstad.

Okej, väl där skulle han börja krångla till det. Han var bara tvungen att åka ut till Yamaha center och hämta moped-delar. Problemet var att han inte hittade dit först, för man kan ju inte lita på mina vägbeskrivningar.. Neejdå -.-


Men äntligen bar det av mot torget.. När vi skulle fixa parkeringsbiljett fick jag se en kille som såg ut lite grann som Marcus Paulsson, fast i en rundare version. Släkt kanske ?


Vid 16.30 ungefär var vi framme vid torget.

Det dröjde inte länge innan "spektaklet" började.

Artister som man aldrig hade hört talas om, men de gjorde det riktigt bra.

Eller jo, Sven-Erik hade man ju hört om..

" Åhåjaja , åhåjaja , hör va dä blåser i träa idag " Det är den biten jag kan på den låten.

Haha, det var förresten någon i publiken som inte riktigt tyckte att låten skulle göra en paus mitt i, så han fortsatte med sitt åhåjaja.


Sen kom hejarklacksledaren Niklaz och fick oss att sjunga hejarramsor som aldrig förr. Han kan det där han.


Sen äntligen så var det dags. " Alla som inte hoppar älskar HV " - Jävligt ont i benen efter det ! Men det var det värt :D

FBK-spelarna tog emot pris en efter en, jag filmade slut på både armen och minneskortet. Dick och Rickard såg ut som två riktiga coolingar i sina glasögon. Fast de är ju det också så.. :)


Efter att Färjestad hade sjungit låtar med publikhavet, ville Jörgen Jönsson säga några sista ord när han väl hade tillfälle.

Tror ni att jag orkade hålla tillbaka tårarna eller ? Nej.. inte denna gången heller.

Walle avslutade med att säga att laget ville höra " Din själ den tar ett andetag, och blåser liv i vårt lag.. " ( vet inte riktigt vad den heter men.. ) innan dom lämnade scenen.

Och de ville även höra hejarramsan som börjar i lugnt tempo för att sen gå snabbare och snabbare " SM-guld , SM-guld , SM-guuld , SM-guld  , SM-guld , SM-guuuuuld ! "


Ville aldrig att det skulle ta slut.


Är så otroligt glad över att de vann och att jag fick vara med och uppleva det här.

Det var verkligen helt fantastiskt och man måste ha varit där för att förstå hur det kändes.. Jag fick rysningar !


Tack Färjestad , ni är värdiga vinnare allihopa ! <3

Av Maria - 9 april 2009 23:29

Igår kväll blev jag så hyperglad att jag inte orkade skriva nånting !

Jag stod bara och log ( grät gjorde jag också ) framför TV:n när jag såg slutsekunderna försvinna i den avgörande matchen för mitt kära Färjestad.


Skickade också en liten hälsning till kaptenen i laget , han svarade på morgonkvisten, närmare bestämt halvsex, då han fortfarande inte hade somnat än.. Haha :D Väldigt kul att man fick ett svar iaf :D Så tackar !


FÄRJESTAD <3

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards