Alla inlägg den 5 februari 2008

Av Maria - 5 februari 2008 20:55

Att vara tonåring med humörsvängningar som typ ingen vuxen förstår sig på är rätt så jobbigt. Man går igenom så otroligt mycket under ett par år. För en del är det killar hit och dit, för andra är det tvärsom. Jag tillhör den delen som fortfarande inte fått pojkvän fastän jag fyller 16 i år. Men jag bryr mig inte, jag tänker inte stressa mig fram för att hitta någon att dela livet med. Om det är menat så kommer det av sig självt. Men jag känner de som under ett år har bytt killar som vissa andra byter strumpor. Helt meningslöra förhållandet bara för att. Man älskar inte någon efter tre dagar, eller jo, fjortisar gör. Men en vettig människa som varken vill såra sig själv eller någon annan gör inte det. Tonåring.. ett så stort ord med så få bokstäver. Många förstår sig inte på betydelsen även fast alla har gått igenom de åren.. Nästan alla iallfall. En del får livet förstört tidigt, en meningslös olycka, en del med alkohol inblandade, helt onödigt. Vem tycker över huvudtaget att det är coolt att bli full !? Inte jag i allafall. Fjortisar som översminkar sig, går överdrivigt konstigt, tar piercingar , färgar sig och lever som " man ska" , bara för att.


Dagens ungdomar blir manipulerade med skönhetsideal. Precis som att de inte skulle vara nog bra som de redan är. Jag vet väl själv hur jag känner mig när jag ser en bild på en kändis, håret blänker likt en spegel, tänderna är vita som snö, perfekt sminkade, perfekt kropp. Eller har de verkligen det ? INGEN är perfekt. Inte ens Jessica Alba. Eller Jessica Biel. Ingen. Jag har sett bilder på osminkade kändisar. Under ytan döljer sig en gråblek, rödprickig, ljus/kamera-skygg varelse som inte tycker att fotografen valt det rätta tillfället att knäppa en bild. Men det är kanske såna bilder som verkligen höjer självförtroendet hos unga tjejer idag, sanningens bilder. Som verkligen fångar kändisars verklighet, då de inte blivit proffesionellt sminkade och stylade. Det är många som tycker att det är lyx, men de tycker nog att vi vanliga människor har det rätt så lyxigt. Att slippa blixtar och tjatiga assistenter hela tiden. Att bara få gå hur ful man vill hemma, och ingen bryr sig, ingen knäpper kort på dig och du kan lulla runt i mjukisbyxor, okammat hår, oborstade tänder, osminkad, med en huvtröja.. Så har inte kändisarna det. Det är synd om både dagens tonåringar som matas med ideal och för kändisar som ses som ideal-objekt, vare sig dom vill eller inte.


Peace & Love <3 / M.

Presentation


Det finns folk som är smarta, och de som kallar att de är smarta. Jag vet inte vilken kategori jag tillhör. Men jag vet att detta är min blogg och du är hjärtligt välkommen!

Omröstning

I Norge blev Bruce Springsteen framröstad till världens största artist, vad tycker du?
 Helt rätt ! Badlaaaands...
 Va !? Helt fel ju !
 Han är en stor artist, men det finns andra som är bättre.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards